International pris til to danske eksperter

29 november 2016

Pernille Tebina, der er konsulent hos Dansk Standard og Björn Andresen, associate professor i elektrisk energiteknologi ved Aarhus Universitet har begge netop fået overrakt den internationale pris ”IEC 1906 Award 2016”.

Fra dansk side deltager omkring 2000 eksperter fra bl.a. virksomheder, forskningsinstitutioner og myndigheder aktivt i det internationale standardiseringsarbejde. Her er de med til at sikre, at morgendagens standarder afspejler nyeste viden og best practise. Og samtidigt varetager de danske interesser til gavn for dansk eksport og produktudvikling - og i forhold til sikkerhed, sundhed, kvalitet og miljø.

- Det er utroligt vigtigt, at danske eksperter sidder med ved bordet og gør deres indflydelse gældende, når internationale standarder bliver til. På den måde sikrer vi nemlig både danske virksomheders konkurrencekraft og skaber tryghed og sikkerhed for danske forbrugere. Derfor er jeg også stolt, når en af vores danske eksperter modtager en pris for sit vigtige arbejde, siger Anne Hasløv Stæhr, adm. direktør i Dansk Standard.

Læs mere om

Pernille Tebina og hendes arbejde med internationale standarder for sikkerhed af elektriske husholdningsapparater

Björn Andresen og hans arbejde med internationale standarder for vindturbiner og vindkraftværker