- Cookies - På ds.dk bruger vi cookies til at samle statistik og forbedre hjemmesiden. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies.

Acceptér cookies

FileOpen FAQ

Installation af FileOpen

Q: Jeg bliver ikke ledt automatisk til FileOpens hjemmeside, når jeg klikker på pdf-filen
A: Du kan finde et direkte link til FileOpens hjemmeside i den mail vi har sendt dig eller gå til følgende adresse: http://plugin.fileopen.com/all.html.


Q: Skal jeg installere FileOpen hver gang jeg køber en standard hos DS?
A: Nej, det skal du ikke. Når du én gang har installeret dit plugin, så virker det for alle filer du køber. Du skal blot være opmærksom på, at du første gang du åbner en fil fra DS, selvom du har installeret FileOpen tidligere, skal være online for at hente dine rettigheder til brugen af netop denne fil.


Q: Kan jeg installere FileOpen, hvis jeg benytter Citrix eller lignende systemer?
A: Nej. Det er ikke muligt at installere og benytte FileOpen på sådanne systemer. For nærmere information om, hvilke løsninger vi i stedet kan tilbyde, kontakt vores salgsafdeling. Du kan finde kontaktoplysninger i boksen til højre.


Brug af standarder

Q: jeg kan ikke gemme standarden, når jeg har den åben i Adobe - ikonet til at gemme dokumentet er sløret og kan ikke aktiveres
A: Det er ikke muligt at gemme standarden direkte fra Adobe. I stedet skal du højreklikke på dokumentet i mailen eller på downloadområdet og vælge 'Gem som'.


Q: Kan jeg videresende standarden til en anden?
A: Ja, det kan du. Vær dog opmærksom på, at du skal oplåse standarden med Unlock Document License inden en anden bruger kan åbne den.


Q: Jeg kan kun åbne det første af de dokumenter jeg har købt - de andre virker ikke

A: Første gang en købt standard åbnes må der ikke være andre standarder åbne - du er derfor nødt til at lukke den første helt ned og derefter åbne den næste.


Print af standarder

Q: Der sker ikke noget når jeg trykker på printikon i Adobe Reader!
A: Dette problem kan som oftest løses som følger:

 - Åbn Adobe Reader
 - Tryk CTRL+K for at åbne Indstillinger
 - Vælg kategorien 'Generelt' (Adobe Reader X) eller 'Sikkerhed (udvidet)' (Adobe Reader XI og DC) i menuen til venstre
 - Fjern markering i 'Aktivér beskyttet tilstand ved start'
 - Genstart Adobe Reader

 Beskyttet tilstand kan reaktiveres efter endt udskrift.


Q: Kan jeg printe offline?
A: Nej, det kan du ikke. Du skal være online, da det er DS' rettighedsserver, der styrer hvor mange print du må tage af filen.


Q: Hvis jeg tager et print af blot en side, tæller det så for ét print?
A: Ja, det gør det. Dine print tæller hver gang du beder om print, hvad enten det er hele dokumentet eller blot én side der udskrives. Har du behov for udskrifter af enkelte sider i standarden kan du benytte din computers 'Print screen'-funktion.


Q: Kan jeg printe en standard dobbeltsidet (duplex)?

A: På nuværende tidspunkt er det kun muligt at printe duplex hvis de generelle printindstillinger dikterer dette.


Fejlmeddelelser

F: "There was an error contacting the server or the server's response could not be decoded. Please check your Internet connection."
L: Dette problem kan som oftest løses som følger:

 - Åbn Adobe Reader
 - Tryk CTRL+K for at åbne Indstillinger
 - Vælg kategorien 'Generelt' i menuen til venstre
 - Fjern markering i 'Aktivér beskyttet tilstand ved start'
 - Genstart Adobe Reader

F: "Der kan ikke oprettes forbindelse til printeren..."
L: Dette problem kan som oftest løses som følger:

 - Åbn Adobe Reader
 - Tryk CTRL+K for at åbne Indstillinger
 - Vælg kategorien 'Generelt' i menuen til venstre
 - Fjern markering i 'Aktivér beskyttet tilstand ved start'
 - Genstart Adobe Reader

Beskyttet tilstand kan reaktiveres efter endt udskrift.

F: "FileOpen cannot copy the Fileopen.api to the plugin directory of your version of Acrobat Reader"
L: Kontrollér at Adobe Reader er installeret og lukket, og at du har de nødvendige rettigheder til at installere plugins. Har du ikke det, skal du kontakte din it-administrator.


F: "There was an error contacting the server: your internet connection is missing, is disabled or is in "Work offline" mode. Please check your internet connection"
L: Kontrollér, at din internetforbindelse fungerer. kontrollér herefter at en firewall eller andet sikkerhedssoftware ikke blokerer FileOpens adgang til internettet.


F: "Unable to get server data [FO error #xxxx, OS error #0]"

L: Første gang en købt standard åbnes må der ikke være andre standarder åbne - du er derfor nødt til at lukke den første helt ned og derefter åbne den næste.