- Cookies - På ds.dk bruger vi cookies til at samle statistik og forbedre hjemmesiden. Vi begynder først, når du accepterer.

Acceptér cookies

Høring af Vejledning for Dansk Kvalitetsturisme

02 august 2016

Vejledning for Dansk Kvalitetsturisme er nu i offentlig høring og du har mulighed for at læse forslaget og kommentere.

Hvis du ønsker at indsende kommentarer til høringen skal du sende dem via Høringsportalen.

Deadline for høringssvar er 4. september 2016. 

Download høringsudkast som PDF


Om standarden


Standarden tager udgangspunkt i, at turistens oplevelse udgøres af mange delleverancer, som hver for sig er vigtige. Men det kan skade helhedsindtrykket, hvis kvalitet og service er for varierende blandt enkeltaktørerne.

Formålet er at møde turistens forventninger med hensyn til overnatning, aktiviteter, spisesteder, attraktioner og seværdigheder, information og skiltning og transport for at styrke væksten og højne branchens omdømme – og Danmark som turistmål.

Hvis du har spørgsmål til standarden, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Niels Madelung på nm@ds.dk eller 41 21 83 04.


Deltagere


  • Aalborg Universitet - Tourism Research Unit, Department of Culture and Global Studies/Turismeforskerne i Danmark (TiD)
  • Campingrådet
  • Danhostel
  • Danske Destinationer
  • Danske Tursejlere
  • Dansk Erhverv
  • Dansk Industri
  • Dansk Turismefremme
  • Danske sommerhusudlejere
  • CFTO - Center for Turisme og Oplevelser
  • De Samvirkende Købmænd
  • Destination Sydvestjylland
  • Europcar
  • Fonden Dansk Kyst- og Naturturisme
  • Foreningen af Lystbådehavne I Danmark
  • Feriehusudlejernes Brancheforening
  • Fonden Østdansk Turisme
  • Kommunernes Landsforening
  • Landsforeningen for Landboturisme
  • Lollands Turistråd
  • Projekt fra det Værdige Møde repræsentant fra IBOS ( Instituttet for Blinde og Svagsynede)
  • Seismonaut
  • Small Danish Hotels
  • Uplevel
  • Visit Denmark
  • VisitOdsherred
  • Wonderful Copenhagen
  • WST International