- Cookies - På ds.dk bruger vi cookies til at samle statistik og forbedre hjemmesiden. Vi begynder først, når du accepterer.

Acceptér cookies

Kvalitets- og servicestandard for turisme

27 august 2015

Hvad er god kvalitet og service? Det spørgsmål kommer på dagsordenen, når en ny standard for turisme skal udvikles.

En ny standard for turisme skal være med til at formulere fælles tilgange til service og kvalitet i turismeerhvervet. Arbejdet med standarden blev skudt i gang med informationsmøder 4 steder i landet. Det første møde blev afholdt den 4. februar i København. Udviklingen af standarden er åbent for alle med de relevante kompetencer inden for turismeerhvervet, som har lyst til at stille deres viden til rådighed og sørge for fremdrift i projektet.

Standarden for dansk kvalitetsturisme er en del af aftalen om vækstplan for dansk turisme, som blev indgået mellem regeringen og et bredt flertal af Folketingets partier den 20. juni 2014.


Udvikling af standard for turisme


  • Det er gratis at deltage
  • Du får indflydelse på standarden
  • Du får adgang til et netværk af brancheaktører
  • Du får adgang til alle relevante dokumenter

Det er gratis at deltage, men tilmelding er nødvendig.

Tilmelding: Mette Juul Sandager på mjs@ds.dk eller 21 20 03 86.

Arbejdsgruppemøder: 07/09 og 02/10.

Om standarden


Standarden tager udgangspunkt i, at turistens oplevelse udgøres af mange delleverancer, som hver for sig er vigtige. Men det kan skade helhedsindtrykket, hvis kvalitet og service er for varierende blandt enkeltaktørerne.

Formålet er at møde turistens forventninger med hensyn til overnatning, aktiviteter, spisesteder, attraktioner og seværdigheder, information og skiltning og transport for at styrke væksten og højne branchens omdømme – og Danmark som turistmål.

Hvis du har spørgsmål til standarden, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Niels Madelung på nm@ds.dk eller 41 21 83 04.


Deltagere


  • Aalborg Universitet - Tourism Research Unit, Department of Culture and Global Studies/Turismeforskerne i Danmark (TiD)
  • Campingrådet
  • Danhostel
  • Danske Destinationer
  • Danske Tursejlere
  • Dansk Erhverv
  • Dansk Industri
  • Dansk Turismefremme
  • Danske sommerhusudlejere
  • CFTO - Center for Turisme og Oplevelser
  • De Samvirkende Købmænd
  • Destination Sydvestjylland
  • Europcar
  • Fonden Dansk Kyst- og Naturturisme
  • Foreningen af Lystbådehavne I Danmark
  • Feriehusudlejernes Brancheforening
  • Fonden Østdansk Turisme
  • Horesta
  • Kommunernes Landsforening
  • Landsforeningen for Landboturisme
  • Lollands Turistråd
  • Projekt fra det Værdige Møde repræsentant fra IBOS ( Instituttet for Blinde og Svagsynede)
  • Seismonaut
  • Small Danish Hotels
  • Uplevel
  • Visit Denmark
  • VisitOdsherred
  • Wonderful Copenhagen
  • WST International