Giv tilliden tilbage til online anmeldelser

12 juni 2018

Kundeanmeldelser spiller en stigende rolle i købsbeslutninger, men en overflod af platforme og meninger gør det vanskeligt at vide, om man kan stole på dem. En ny standard skal organisere de mange anmeldelser og give forbrugere tilliden tilbage til de online anmeldelser.

Til både skade og gavn for virksomheder, er online anmeldelser ofte udgangspunktet for køb og internettet flyder over med hjemmesider dedikeret til at evaluere alt fra restauranter til advokater. Og vi elsker dem. En undersøgelse fra Forbes viser, at 90 % af alle forbrugere læser online anmeldelser, inden de beslutter sig for at besøge en forretning, mens det for 67 % påvirker købsbeslutningen.

Selvom der er mange troværdige anmeldelser, kan det være vanskeligt at navigere blandt falske anmeldelser, kunder med et horn i siden på en forretning, virksomheder der fjerner dårlige anmeldelser og andre forretninger, der skriver negative ting for at forpurre konkurrentens omdømme.

Den første internationale standard om online omdømme

En netop udgivet ISO-standard har til formål at ændre alt det ved detaljeret at angive krav til organisationer for effektivt at styre hjemmesider til kundeanmeldelser. Standarden indeholder bl.a. anbefalinger, som skal hjælpe med at øge forbrugertilliden og beskytte udbydere mod at blive udnyttet med falske anmeldelser.

Standarden er tilgængelig i vores webshop: