FileOpen FAQ og hjælp

Her på siden kan du finde svar på typisk stillede spørgsmål om FileOpen.

Installation af FileOpen 

Jeg bliver ikke ledt automatisk til FileOpens hjemmeside, når jeg klikker på pdf-filen 

Du kan finde et direkte link til FileOpens hjemmeside i den mail vi har sendt dig eller gå til følgende adresse: http://plugin.fileopen.com/

Skal jeg installere FileOpen hver gang jeg køber en standard hos DS? 

Nej, det er ikke nødvendigt. Når du én gang har installeret dit plugin, så virker det for alle standarder i PDF du køber. Du skal blot være opmærksom på, at du første gang du åbner en fil fra DS, selvom du har installeret FileOpen tidligere, skal være online for at hente dine rettigheder til brugen af netop denne fil. 

Kan jeg installere FileOpen, hvis jeg benytter Citrix eller lignende systemer? 

Hvis du oplever at standarden ikke kan åbnes fra på et Citrix system lign. kan det oftest løses ved at åbne standarden fra din lokale enhed.  

For nærmere information om, hvilke løsninger vi i stedet kan tilbyde, kontakt vores salgsafdeling her: https://www.ds.dk/da/kundeservice 
 

Brug af standarder 

Jeg kan ikke gemme standarden, når jeg har den åben i Adobe - ikonet til at gemme dokumentet er sløret og kan ikke aktiveres 

Hvis standarden er åbnet i Adobe er standarden allerede gemt på din computer.  
Funktionen ’GEM’ og ’GEM SOM’ er ikke tilgængelige, da dokumentet er beskyttet mod ændringer. 

For at se hvor på din enhed standarden er gemt, kan du i Adobe klikke ’CTRL+D’ for dokumentegenskaber. I fanen ’beskrivelse’ kan filplaceringen ses. 

Kan jeg videresende standarden til en anden? 

Ja, det kan du. Vær dog opmærksom på, at du skal nulstille licensen med Unlock Document License inden en anden bruger kan åbne den. 

Jeg kan kun åbne det første af de dokumenter jeg har købt - de andre virker ikke 

Prøv venligst at lukke alle åbne pdf filer, for derefter at åbne filen igen. 

Første gang den krypterede fil åbnes, skal den have kontakt med vores licensserver. Dette fejler nogle gange, hvis andre PDF-dokumenter er åbne. 

 

Print af standarder 

Der sker ikke noget når jeg trykker på printikon i Adobe Reader 

Dette problem kan som oftest løses som følger: 

  1. Åbn Adobe Reader 
  2. Tryk CTRL+K for at åbne Indstillinger 
  3. Vælg kategorien 'Generelt' (Adobe Reader X) eller 'Sikkerhed (udvidet)' (Adobe Reader XI og DC) i menuen til venstre 
  4. Fjern markering i 'Aktivér beskyttet tilstand ved start' 
  5. Genstart Adobe Reader 

Beskyttet tilstand kan reaktiveres efter endt udskrift. 

Kan jeg printe offline? 

Nej, det kan du ikke. Du skal være online, da det er DS' rettighedsserver, der styrer hvor mange print du må tage af filen. 

Hvis jeg tager et print af blot en side, tæller det så for ét print? 

Ja, det gør det. Dine print tæller hver gang du beder om print, hvad enten det er hele dokumentet eller blot én side der udskrives.  

Kan jeg printe en standard dobbeltsidet (duplex)? 

På nuværende tidspunkt er det kun muligt at printe duplex hvis de generelle printindstillinger dikterer dette. 
 

Fejlmeddelelser 

Oplever du en fejl ved åbning af en standard, kan du finde årsag og løsning til fejlmeddelelse her.

Kontakt

SALG
SALG Vi har åbent mandag - torsdag 8.30 16.00. Fredag 8.30 15.00
Salg og Kundeservice
E: dssalg@ds.dk
T: 39 96 61 31