MorgenBriefing: Kunstig intelligens og dataetik

Oversigt

Hvordan kan man sikre, at en algoritme opfører sig ordentligt og ikke diskriminerer imod fx køn og race?

Kom til MorgenBriefing hos Dansk Standard torsdag den 6. september kl. 08.30-11.00 og bliv klogere på den etiske algoritme. Hør hvad dataetik betyder for dine kunders tillid, når vi stiller skarpt på tendenser og muligheder inden for kunstig intelligens.

Det får du ud af det

  • Indblik i trends og tendenser inden for kunstig intelligens og dataetik
  • Viden om international standardisering af kunstig intelligens – en status på arbejdet, muligheder for deltagelse og aktuelle arbejdsemner
  • Viden om konkrete erfaringer med arbejdet med kunstig intelligens

Målgruppe

Arrangementet henvender sig særligt til virksomhedsledere og chefer med forretnings- og udviklingsansvar samt IT-medarbejdere og medarbejdere med arbejdsopgaver inden for digital og teknisk udvikling.

Talere

Du kan bl.a. høre Mikkel Holm Sørensen, direktør og adfærdsstrateg i KL.7, fortælle om trends og tendenser inden for kunstig intelligens og dataetik. Andreas Rahlf Hauptmann, kontorchef i Erhvervsstyrelsen, stiller skarpt på dataetik og hvor langt bør og tør Danmark gå.

Du kan se programmet nedenfor.

Program

  • 08.30: Ankomst og morgenmad
  • 09.00: Velkomst v. Anne Hasløv, adm. direktør i Dansk Standard
  • 09.10: Trends og tendenser inden for kunstig intelligens og dataetik v. Mikkel Holm Sørensen, direktør og adfærdsstrateg i KL.7 
  • 09.40: Hvorfor er det vigtigt med standarder for dataetik? v. Kim skov Hilding, konsulent i Dansk Standard
  • 09.55: Pause
  • 10.05: Dataetik: Hvor langt bør og tør Danmark gå? v. Andreas Rahlf Hauptmann, kontorchef i Erhvervsstyrelsen
  • 10.35: Case: Supercomputeren Watson v. Allan S. Bager, Business Development Manager i IBM Danmark
  • 10.55: Afrunding v. Jens Heiede, standardiseringsdirektør i Dansk Standard
  • 11.00: Tak for i dag

Billeder

Der kan lejlighedsvis blive taget billeder ved arrangementet. Billederne vil som udgangspunkt være stemningsbilleder og ikke personfokuserede billeder. Dansk Standard forbeholder sig ret til at bruge billederne til markedsføring af egne produkter og ydelser.