Standard Distribute

Den bedste service til brugerne

Kun det bedste er godt nok til brugerne på DTU. Også når det gælder adgang til standarder. Det har resulteret i en licens på Standard Distribute, der gør det nemt at arbejde med standarder for alle parter.

Bliv kontaktet til en uforpligtende snak

Slut med ventetid og administrationsbesvær

Et af landets største universiteter, DTU, har valgt at lægge lange ventetider og et stort administrationsbesvær bag sig, når det kommer til brugen af standarder. I stedet har uddannelsesinstitutionen fået en licensaftale på Standard Distribute, der giver samtlige brugere elektronisk adgang til alle standarder. 

Standarderne elektronisk tilgængelige for alle

Ønsket om høj service til brugerne er ifølge bibliotekar Jeannette Ekstrøm forklaringen:

 ”Vi vil gerne give studerende og undervisere på DTU de allerbedste arbejdsvilkår. Derfor har vi valgt at gøre alle standarder tilgængelige for dem via Standard Distribute. Inden vi fik systemet, var det så besværligt at finde standarder, at folk nærmest holdt op med at gøre det – i dag kræver det 1 eller 2 klik, og så har de, hvad de skal bruge.”

Klar forbedring af servicen

Jeannette Ekstrøm lægger ikke skjul på, at Standard Distribute har medført en klar serviceforbedring for studerende og undervisere, hvilket brugen af systemet også vidner om. I de forgange 6 måneder er det blevet til 5.598 søgninger på systemet.

”Værktøjet er utroligt nemt at bruge, når man sidder foran skærmen. De kommer ind i systemet med det samme, uden at vi skal gøre ret meget. Med papirudgaven kunne man risikere at vente på materialet på grund af udlånstiden. Det er vi helt ude over, fordi vi nu kan stille den elektroniske udgave til rådighed,” fortæller Jeannette Ekstrøm. 

Smagsprøver med effekt

Hun er også begejstret for den feature, der gør det muligt at læse de første 7 sider af samtlige 20.000 standarder i Dansk Standards webshop:

”Det er en rigtig god ting, at de første sider er gratis i systemet. Det giver folk mulighed for at få en smagsprøve og tjekke, om man kan bruge standarden. Det minimerer simpelthen fejlene. For det sker jo, at man har fat på den forkerte, og så er det super ærgerligt at have købt den.”

Inden vi fik systemet, var det så besværligt at finde standarder, at folk nærmest holdt op med at gøre det – i dag kræver det 1 eller 2 klik, og så har de, hvad de skal bruge. Jeannette Ekstrøm, Bibliotekar DTU

Sparer tid og ressourcer

Ud over et klart forbedret serviceniveau for alle DTU’s brugere har Standard Distribute også haft en stor effekt internt.  Biblioteksassistent Jeanette Nilausen, der bl.a. er ansvarlig for indkøb af relevante standarder, har selv mærket fordelene ved det nye system:

”Nu, hvor folk selv kan finde alt det, de skal bruge, sparer vi en masse tid.
Tidligere skulle vi finde det hele frem. Og måske havde vi det ikke, og skulle så til at bestille. Også folk i skranken sparer tid – de undgår at løbe i kælderen, hente og sætte på plads. Ja, selv betjeningen er vi stort set ude over.” 

Jeanette Nilausen har tidligere brugt meget tid på at kontrollere, at det var den rigtige standard, og om den er gældende, men det er slut nu:

”Det er ikke fedt at være et bibliotek med gamle informationer. Med Standard Distribute ved vi, at vi får de nyeste standarder – de rigtige og gældende.” 

Nu, hvor folk selv kan finde alt det, de skal bruge, sparer vi en masse tid. Jeannette Ekstrøm, Bibliotekar DTU

Vil du gerne vide mere om Standard Distribute?

Kontakt

Standard Distribute salgsteam
Standard Distribute salgsteam Vi har åbent mandag - fredag kl. 8.30 - kl. 16.00
Salg og kundeservice
E: sd@ds.dk
T: 39966156 / 39966256

Læs også
En ny måde at arbejde på

Hvordan holder en virksomhed effektivt styr på sine standarder? Hvordan får den størst udbytte af dem? Og hvordan får medarbejderne adgang til samlingen uden at skulle stå i kø på biblioteket?