
Det digitale produktpas bliver et vigtigt værktøj i EU’s Ecodesign-forordning, som stiller nye krav til dokumentation af produkters bæredygtighed. Formålet er at samle produktdata i et pas og skabe større gennemsigtighed på tværs af værdikæden.
Men hvilke produktgrupper bliver berørt? Hvordan kan virksomhederne komme godt i gang med at forberede sig, og hvad skal man have styr på, inden de nye krav til produktdata træder i kraft? Hvilke informationer kan allerede indsamles nu, og hvordan kan data stilles til rådighed for forbrugere og virksomheder?
Kom og bliv klogere på, hvad din virksomhed kan forvente af det digitale produktpas, og hvordan I kan imødekomme de kommende krav og udnytte de forretningsmuligheder, det kan give.
Dagen byder bl.a. på faglige oplæg om lovgivning, kommende standarder og relevante cases fra virksomheder der allerede har gjort sig nogle erfaringer.
Dansk Standard afholder arrangementet i samarbejde med Dansk Erhverv og Erhvervsstyrelsen.
Virksomheder, der leverer ydelser og udvikler produkter, som bliver omfattet af Ecodesign-forordningen og det digitale produktpas.
Derudover øvrige interessenter, herunder erhvervsfremmeaktører, brancheorganisationer, myndigheder og vidensinstitutioner, som har interesse i og vil have yderligere kendskab til det digitale produktpas.
Programmet byder bl.a. på spændende oplæg fra Europa-Kommissionen, Miljøstyrelsen, Erhvervsstyrelsen, samt virksomheder, der vil dele deres erfaringer på området.
Detaljerne i programmet er under udarbejdelse og bliver offentliggjort i løbet af september.
Der er mulighed for at deltage fysisk eller virtuelt, men der er et begrænset antal fysiske pladser. Arrangementet bliver optaget.
6. november 2025, kl. 14.00 - 17.00