Det digitale produktpas bliver et vigtigt værktøj i EU’s Ecodesign-forordning, som stiller nye krav til dokumentation af produkters bæredygtighed. Formålet er at samle produktdata i et pas og skabe større gennemsigtighed på tværs af værdikæden.
Men hvilke produktgrupper bliver berørt? Hvordan kan virksomhederne komme godt i gang med at forberede sig, og hvad skal man have styr på, inden de nye krav til produktdata træder i kraft? Hvilke informationer kan allerede indsamles nu, og hvordan kan data stilles til rådighed for forbrugere og virksomheder?
Kom og bliv klogere på, hvad din virksomhed kan forvente af det digitale produktpas, og hvordan I kan imødekomme de kommende krav og udnytte de forretningsmuligheder, det kan give.
Dagen byder bl.a. på faglige oplæg om lovgivning, kommende standarder og relevante cases fra virksomheder, der allerede har gjort sig nogle erfaringer.
Dansk Standard afholder arrangementet i samarbejde med Dansk Erhverv og Erhvervsstyrelsen.
