Opbyg en god e-handelsoplevelse for dine kunder gennem kvalitetsledelse

12. september 2022

Opbyg en god e-handelsoplevelse for dine kunder gennem kvalitetsledelse

Gennem kvalitetsledelse for kundetilfredshed i en helt ny udgave af ISO 10008 får du vejledning i at udvikle og forbedre e-handelstransaktioner mellem forretning og forbruger.

Giv dine kunder en god e-handelsoplevelse. I den nye udgave af kvalitetsledelsesstandarden for e-handelstransaktioner, DS/ISO 10008:2022, får virksomheder hjælp til at implementere et effektivt, sikkert og transparent B2C-e-handelssystem.

Et kvalitetsledelsessystem inden for e-handelstransaktioner mellem forretning og forbruger kan være med til at øge forbrugernes tillid til forretningen og dermed øge kundernes tilfredshed. Vejledningen er specifikt rettet mod B2C med forbrugere som kundegruppe.

Enhver B2C-forretning med e-handelstransaktioner kan benytte vejledningen

Ledelsessystemet giver vejledning i at planlægge, designe, udvikle, implementere, vedligeholde og forbedre et effektivt system til e-handelstransaktioner i organisationen. Vejledningen kan benyttes af enhver organisation, der allerede foretager e-handelstransaktioner eller planlægger at indføre e-handelstransaktioner i en B2C-organisation, uanset størrelse, type og aktivitet. Fokus er dog på organisationer, der direkte tilbyder og leverer produkter og tjenester til forbrugere.

Vejledningen i ISO 10008 kan supplere en organisations øvrige kvalitetsledelsessystem. Denne standard er fx kompatibel med den mest udbredte standard for kvalitetsledelse, ISO 9001, samt standarden ISO 9004, som er ledelsesstandarden for vedvarende succes, og understøtter målene for disse to standarder gennem effektiv anvendelse af et system til B2C-e-handelstransaktioner. ISO 10008 kan også bruges uafhængigt af ISO 9001 og ISO 9004.

 

Kontakt

Kasper Hillgaard Mühlbach
Kasper Hillgaard Mühlbach Chefkonsulent | Chief Consultant
Standardisering | Digital & Bæredygtighed
E: kahm@ds.dk
T: 39 96 62 41

Se også

Verdens mest udbredte standard, ISO 9001 for kvalitetsledelse, skal revideres

05. september 2023

Verdens mest udbredte standard, ISO 9001 for kvalitetsledelse, skal revideres

Siden 2015, hvor ISO 9001 senest blev revideret, har feltet, kvalitetsledelse, været i en rivende udvikling. Derfor har ISO’s medlemslande besluttet at revidere ISO 9001 igen for forsat at være et værdifuldt redskab for virksomheder til at sikre k...

Kvalitetsledelsessystemet har givet os styrke

28. april 2023

Kvalitetsledelsessystemet har givet os styrke

Virksomheden AG Sundhedsfremme har valgt at følge standarden for kvalitetsledelse for sundhedssektoren, DS/EN 15224. Det har ifølge kvalitetschefen, Peter Trampedach, ført til vækst og bedre styring af processer samt mindre papirarbejde.

Standarder styrker konkurrenceevnen og baner vejen for den bæredygtige udvikling

20. marts 2023

Standarder styrker konkurrenceevnen og baner vejen for den bæredygtige udvikling

Hos KE Fibertec AS i Vejen har arbejdet med standarder været en del af hverdagen i næsten 25 år. I dag er standarderne med til at sikre kvalitets- og miljøindsatsen, højne arbejdsglæden og give et positivt afkast på bundlinjen.

Standarder er vejen til konkurrence på kvalitet og bæredygtighed

20. marts 2023

Standarder er vejen til konkurrence på kvalitet og bæredygtighed

Hos Aage V. Larsen A/S er arbejdet med standarder blevet en del af virksomhedens DNA. De første standarder blev implementeret i virksomheden for cirka seks år siden, og i dag er standarder for bl.a. kvalitets-, energi- og miljøledelse en integrere...