16. november 2021
Vi vil meget gerne også høre din mening.
Mange virksomheder har behov for et værktøj, som kan hjælpe dem med at implementere arbejdet med flere af de 17 verdensmål i deres forretning. I den forbindelse oplever Dansk Standard en stigende interesse for en international, anerkendt ledelsesstandard, som kan hjælpe organisationer med at adressere de 17 verdensmål (SDG’erne) inden for deres forretning.
Med en SDG-ledelsesstandard kan organisationerne få vished for og vil kunne dokumentere, at de reelt bidrager til flere relevante verdensmål.
Der findes allerede flere forskellige lokale og private ordninger, som tilbyder dokumentation for arbejdet med SDG’erne. Men eftersom ordningerne ikke har samme udgangspunkt eller målemetoder, er det svært at få et verificeret grundlag at sammenligne ud fra. Og det kan især besværliggøre dokumentationen ned igennem forsyningskæden.
Vi vil derfor meget gerne høre dine synspunkter omkring, om det er en international ledelsesstandard for SDG’erne, der er behov for.
Undersøgelsen løber til d. 10. december og tager 3-10 minutter at besvare. Du går til undersøgelsen her:
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=T6WSNESSJNC2
Individuelle data vil ikke blive delt, kun resultaterne af den samlede undersøgelse vil blive delt.
Er du interesseret i at få mere viden om og indflydelse på standarder for bæredygtighed og forretningsudvikling, er du også velkommen til at deltage i et webinar om et nyt udvalg for netop bæredygtighed og forretningsudvikling.
Den internationale standard for miljøledelse, ISO 14001, udkommer i en opdateret fjerde udgave i marts 2026. Den nye DS/ISO 14001:2026 samler tidligere ændringer og udvider med klima- og miljøfokus og styrkelse af livscyklusperspektiv og topledels...
For at forberede erhvervslivet på de kommende ændringer i ISO 9001, har Dansk Standard netop oversat forslaget til den reviderede udgave af kvalitetsledelsesstandarden.
Efter 10 år skal standarden for kvalitetsledelse, ISO 9001, revideres. Den nye udgave ventes at bringe ændringer i ledelseskrav, fokus på teknologi og klima samt en generel forenkling, der skal gøre standarden mere tidssvarende.
ISO 9001 er den mest anvendte internationale standard for kvalitetsledelse og fungerer som et strategisk værktøj for organisationer, der ønsker at styrke tilliden i markedet, forbedre interne processer og skabe en mere struktureret kundedialog.