Sådan anvender du ISO 9001

Oversigt

Kurset lærer dig, hvordan du kan implementere og anvende ISO 9001 for kvalitetsledelse. Du lærer desuden hvordan kortlægning af processer og kontinuerlig læring og forbedring fremmer samarbejdet internt i organisationen og øger kundernes oplevelse af kvalitet. Kurset kan også afholdes som lukket firmakursus målrettet jeres behov.

ISO 9001-standarden giver mulighed for at tilrettelægge og arbejde systematisk med kvalitet og service i forhold til det niveau, som ledelsen har fastsat. ISO 9001 kan let kobles til andre ledelsessystemer, fx for miljø (ISO 14001:2015) og arbejdsmiljø (OHSAS 18001).

Kurset giver dig

  • Forståelse for samspillet mellem kvalitetsledelse og kundernes oplevelse af kvalitet og service
  • Metodik til kortlægning af kritiske faktorer for kvalitet
  • Viden om ISO 9001-seriens opbygning og anvendelsesområder
  • Tilgang til implementering af et kvalitetsledelsessystem
  • Vejledning i overvågning, vedligeholdelse og forbedring
  • Mulighed for at sparre med de øvrige deltagere

Målgruppe

Kurset er målrettet ledere og nøglemedarbejdere, som søger grundlæggende viden om kunderettet kvalitetsledelse samt anvendelse og implementering af ISO 9001:2015.

Undervisere

Niels Madelung, chefkonsulent i Dansk Standard, har 9 års erfaring med implementering og at skabe udbytte af kvalitetsledelse i danske virksomheder. Niels arbejder derudover med ISO/IEC 27001 Informationssikkerhed og er i øvrigt LEAN MANAGER certificeret.

Susan Redder Bruun, chefkonsulent og Kvalitets- og Miljøchef i Dansk Standard, har mere end 20 års erfaring med undervisning og forretningsudvikling. De senere år har Susan rådgivet om kvalitetsledelse i danske virksomheder.

Du skal deltage på kurset fordi kvalitetsledelse i øjenhøjde med virksomheden, produkterne og kunderne, skaber både tilfredse medarbejdere og kunder.

Niels Madelung
Chefkonsulent
Dansk Standard

Program

  • 08:30 Morgenmad
  • 09:00 Velkomst
  • 09:15 Introduktion til kvalitetsledelse og ISO 9000-serien
  • 09:45 Formål med procesorienteret kvalitetsledelse
  • 10:30 Ledelsens rolle
  • 11:00 Kortlægning af processer som middel til styring af kvalitet og service
  • 12:00 Frokost
  • 13:00 Etablering af et kvalitetsledelsessystem
  • 13:15 ISO 9001:2015 opbygning og indhold
  • 14:30 Pause
  • 15:30 Vedligeholdelse og forbedring af et kvalitetsledelsessystem
  • 16:00 Opsamling

Relaterede kurser

Praktiske oplysninger om kurser

Her kan du læse læse mere om praktiske oplysninger som fx betaling, kørselsvejledning og rabatter.

Standarder og håndbøger