CSR-guide

Corporate Social Responsibility (CSR) er betegnelsen for virksomheders arbejde med at integrere sociale og miljømæssige hensyn i deres forretningsaktiviteter og i deres interaktion med interessenterne. ’Virksomhedens samfundsansvar’ er en dansk betegnelse for begrebet.  

Se vores step for step guide

Virksomheder viser samfundsansvar og skaber værdi for både virksomhed og samfund ved i dialog med deres interessenter at håndtere sociale, miljømæssige og etiske udfordringer i overensstemmelse med internationalt anerkendte principper for samfundsansvar. 

ISO 26000 ’Vejledning i samfundsmæssigt ansvar’ beskriver, hvordan ledelsen og organisation kan arbejde individuelt med de syv sociale og samfundsmæssige kerneområder, som tilsammen indeholder 37 underemner. FN’s 17 verdensmål er repræsenteret i ét eller flere af de 37 underemner i ISO 26000, hvorved standarden også er et praktisk værktøj til at arbejde systematisk med de FN’s verdensmål.  

Kontakt

Charlotte Vincentz Fischer
Charlotte Vincentz Fischer Seniorkonsulent | Senior Consultant
Sekretariater, udvalg og netværk I
E: cvf@ds.dk
T: 39966130
Hvorfor CSR

Hvorfor CSR

CSR er en god investering og giver jeres kunder tryghed. Ansvaret for at drive en forretning, hvor der tages hensyn til miljø, sociale forhold og økonomi, er grundstammen i begrebet CSR.

Principperne for social ansvarlighed

Principperne for social ansvarlighed

Principperne omhandler virksomheders sociale ansvar i forbindelse med deres forretningsaktiviteter og deres interaktion med interessenterne. Se, hvordan de kan skabe værdi for dig.

De syv kerneområder

De syv kerneområder

Flere standarder arbejder med syv kerneområder inden for CSR, som hjælper dig med at strukturere dit CSR-arbejde. Få et overblik over de syv kerneområder.

Relation mellem ISO 26000 og FN’s verdensmål

Relation mellem ISO 26000 og FN’s verdensmål

Der findes to standarder, som er gode værktøjer til at arbejde systematisk med CSR, og som samtidigt understøtter virksomheden i at integrere flere af FN’s verdensmål.